Aktualizováno 19. 4. 2024
Letos je to přesně 50 let, kdy Lotto představilo své první kopačky, a to je potřeba oslavit. Pěkně stylově.
Krátká historie Lotto
Lotto bylo založeno v roce 1973 v italském Trevignanu rodinou Caberlotto (odtud název Lotto). Ze začátku se společnost zaměřovala na výrobu tenisových bot, ale když viděla, jakou popularitu získává fotbal, rychle expandovala i na fotbalový trh.
V roce 1973 představilo Lotto své první fotbalové kopačky. Ve srovnání s dnešními moderními kousky byly hodně primitivní, ale byl to dobrý základ. V průběhu 80. a 90. let firma pokračovala v inovacích. Pro zlepšení výkonu i pohodlí svých kopaček představila nové technologie i materiály.
Značka získala uznání a popularitu díky partnerství s profesionálními fotbalovými kluby a hráči. Podepsala sponzorské smlouvy s kluby AS Monaco nebo Juventus. Podpořila i slavné hráče jako Ruud Gullit nebo Andrea Pirlo, kteří během své kariéry nosili kopačky Lotto.
Lotto vyrobilo v průběhu let řadu ikonických modelů kopaček, jako jsou Stadio, Zhero nebo moderní Solista. Tyhle kopačky nabízely nejenom vynikající výkon, ale byly nezaměnitelné i svým výrazným designem.
Co začalo v Itálii, tam nezůstalo dlouho. Lotto už dnes dávno není jen malou italskou značkou, ale rozšířilo svou působnost celosvětově. I když třeba není ve fotbalovém rybníčku tak populární jako konkurenti Nike nebo adidas, vytvořilo si pro sebe svoje místečko na trhu a pořád nabízí prvotřídní kopačky pro profíky i fotbalové nadšence.
Půl století na trhu? Stylová oslava
Je neuvěřitelné, že Lotto je ve fotbalovém světě už 50 let. V duchu oslav tohoto významného výročí se firma ponořila hluboko do své minulosti a oživila svou legendární sérii kopaček Stadio vydáním modelu STADIO OG II 50 YRS ICON.
Je to poklona ikonickým hráčům a památným fotbalovým příběhům, které celé půl století spoluvytvářely historii značky. A co je na téhle novince nejkrásnější? Každý detail na kopačkách je prošpikován bohatou italskou řemeslnou prací, která odkazuje na krásnou fotbalovou historii.
Svršek z perleťově bílé kůže se elegantně snoubí se zelenými akcenty, odkazující na klasické barvy Stadia. Každá křivka připomíná doby, kdy fotbal nebyl jen hrou, ale uměleckým dílem.
Ale nejsou to jenom kopačky, i samotné balení je uměleckým výtvorem. Tohle je opravdu důstojná pocta 50 letům fotbalové historie, která na člověka dýchá z každého kousku těchto kopaček.
Kopačky jsou k dostání v eshopu 11TEAMSPORTS.